Iguazu Şelaleleri

Paylaş:
Sao Paulo'dan Iguazu'ya gittiğimiz otobüs
Sao Paulo’dan Iguazu’ya gittiğimiz otobüs

Rio’da geçirdiğimiz güzel günlerin ardından, artık Brezilya’nın ve Arjantin’in en etkileyici doğal oluşumlarından Iguazu Şelaleri’ne gitme vakti gelmişti. Rio’dan kalkan direk otobüsler çok pahalı olduğundan alternatif bir yol arayışına başladık. Brezilya’da oldukça yaygın bir ulaşım aracı olan Bla Bla Car’a yöneldik. Ancak Foz de Iguçu’ya direk araç bulamadık. Bir sonraki yöntem ise Sao Paulo’ya gidip, oradan kalkan ucuz bir otobüs firmasıyla Iguazu’ya geçmekti. Bla Bla Car ile Sao Paulo’ya geçtik. İki kişi için evden alıp, eve bırakma şeklinde 140R’e anlaştık. Danny ile tanışmamız da bu şekildedir. Oyun makineleri üreten bir firmada satış pozisyonunda çalışan Danny’nin aklında bir sürü zengin olma hikayesi vardı. Yol boyunca bunlardan ve bizim yolculuğumuzdan konuştuk. Bu arada Sao Paulo’dan da Iguazu’ya gidecek ucuz bir otobüs bulmuştuk. Ilha Grande’deki Mariya’yı belki hatırlarsınız. Iguazu’daki bir arkadaşından öğrendiği tam olarak yasal olup olmadığını anlamadığımız ama kendi yazıhanesinden otobüs kaldıran bir firma önerdi. Normal bilet fiyatının yarısına Iguazu’ya götüren bu firmanın yazıhanesine gittik. Ortam biraz garip de olsa bir çok yerli insanla birlikte biraz eski olan otobüse bindik. Firmanın adı MD Tour. Whatsapp numaraları +55 1195 906 8201. Eger gitmek isterseniz bir kaç gun öncesinden whatsapp uzerinden portekizce yazısarak saat ve fiyat bilgisi alabilirsiniz. Aklımızdaki tek korku internetten okuduğumuz, yolda otobüsü durdurup, soyma mevzusuydu. Ancak hiç bir şey olmadan yolculuğu tamamladık. Sabah indiğimizde Couchsurfing’den her hangi bir host bulamadığımızdan, ilk iş olarak hostel arayışına geçtik. Merkeze yakın bir noktada booking üzerinden bulduğumuz otel ile geceliği 65R’e anlaştık. Tek sıkıntımız otelin oda boş olmasına rağmen bizi saat 1’e kadar bekletmesiydi. Böyle olunca gün boyunca pek bir şey yapamadık, zaten şehirde yapılacak bir şey de yoktu.

Brezilya tarafından Iguazu Şelalesi - Brezilya
Brezilya tarafından Iguazu Şelalesi – Brezilya

Akşam Brezilya’nın meşhur mangalcılarından birine, bir Churrascaria’ya gittik. Churrascaria do Gaucho. Birbirinden farklı 20’ye yakın et çeşidi büyük şişlere takılıp, pişirilmiş şekilde teker teker mutfaktan çıkartılıp, masa masa gezdirildi. İstediğiniz tip et olduğunda gezdiren garson tabağınıza bir dilim kesiyor. Eğer istemiyorsanız pas geçebiliyorsunuz. Sınırsız et için churrascarialarda fiks menü uygulaması yapılıyor. Foz de Iguazu şehrindeki bu mekanda fiyat gayet makuldü. Açık büfede bulunan yaklaşık 50-60 çeşit yemek ve sınırsız et, içecek hariç 40 R. Normalde büyük şehirlerdeki fiyatlar bunun iki katı oluyor. Gelen etler arasından en sevdiklerimiz ise picanha, alcatraz ve kaburgaydı.

Churrascaria'da etler büyük parçalar halinde pişip masanızda dilimleniyor - Brezilya
Churrascaria’da etler büyük parçalar halinde pişip masanızda dilimleniyor – Brezilya

Ertesi gün erkenden kalkıp, şelalelere gitmek için yola çıktık. Terminalden kalkan 120 numaralı otobüs ile şelalelerin girişine geldik. Milli parka giriş ücreti olan kişi başı 64 R bilet paramızı ödedikten sonra, araçlarla şelalenin başladığı bölgeye gittik. Şelalelerin döküldüğü nehir Brezilya ve Arjantin’in arasındaki sınırı belirleyen nehir. Şelaleler daha çok Arjantin tarafından dökülüyorlar ancak Brezilya tarafından çok daha geniş bir açıdan izlenebiliyor.

Iguazu Şelalesi - Brezilya
Iguazu Şelalesi – Brezilya

Brezilya tarafının en heyecanlı kısmıysa şelalenin en güzel bölümü olan garganta del diablo yani şeytan boğazını izlemeniz için nehrin ortasına doğru ilerleyen platform. Bu platformda yürürken bir yandan coşkuyla akan şelalenin yarattığı rüzgarı ve suyu da yiyorsunuz. Büyük bir yağmurluk almak şart. Yoksa iç çamaşırınıza kadar ıslanmanız garanti. Buraya kadar gelip, bu heyecanı yaşamamak olmaz diyerek platformdan ilerledik. Sadece kısa yağmurluklarımız olduğu için belden aşağımız sırılsıklam olarak çıktık.

Şeytan Boğazı denilen kısma Brezilyadan platform ile yürünebiliyor

Brezilya tarafında son olarak da asansörle çıkılan gözlem noktasından şelalenin daha üzerinden izleyebiliyorsunuz. Parkta Coati denilen, kedi ile rakun arası bir hayvan türü bulunmakta. Oldukça meraklı bu hayvan insanlara alışık olsa da parkın her yerinde hayvanın tehlikeli olabileceği yazıyor. Zaten doğal hayattaki hayvanların beslenmemesi gerekiyor, ancak insanlar yine de Coatileri besleyip doğal hayatını bir şekilde değiştirmişler. Hal böyle olunca hayvanlar da insanların etrafında dolanıp, yemek bakınıyorlar. Hatta çantanızı yere bırakırsanız ve içinde yiyecek varsa açıp, çalıyorlar. O yüzden parktayken buna oldukça dikkat edin.

brezilya coati foz de iguaçu
Coati

Yaklaşık yarım günde şelalelerin Brezilya tarafını gezdik. Daha sonra da otele dönüp, çantalarımızı alarak terminalin önünden geçen otobüsle Arjantin’in sınır şehri Puerto Iguazu’ya geçtik. Geçişte şoföre sizi Brezilya tarafında bırakmasını söyleyerek çıkış damganızı vurdurmanız gerekiyor. Bazı otobüsler eğer kuyruk yoksa sizi bekleyebiliyorlar beklemezlerse bir sonraki otobüse binebilir, ya da otostop çekebilirsiniz. Daha sonra Arjantin tarafında giriş damganızı da vurdurup, şehre devam edebiliyorsunuz. Biz Arjantin tarafında sınıra çok yakın El Guembe Suites hostelde kaldık. Geceliğine kişi başı 115 ARS verdik. Buraya bir galeri koyarak Brezilya tarafından daha çok fotoğraf paylaşıp, devamında da şelalenin Arjantin tarafını anlatıyoruz.

Iguazu Şelalesi - Arjantin
Iguazu Şelalesi – Arjantin

Ertesi gün Özlem bir önceki gün yaşadığı ıslanma macerasından sonra otelde dinlenmeye karar verince tek başıma şelalenin Arjantin tarafını görmek için yola çıktım. Önce otostop çekmeyi denedim. Şehrin çıkışında yaklaşık bir saat bekledikten sonra araç bulamayınca günü öldürmemek için otobüs durağında otobüs beklemeye başladım. 75 ARS’e şelalelere otobüs ile gidebiliyorsunuz. Arjantin tarafının girişi daha pahalı, 500 ARS. Girişten sonra biraz yürüyüp, trene binerek şelalelerin olduğu bölgeye geldim.

Arjantin tarafında giriş ile şelalenin arasında ücretsiz tren ile gidip gelebiliyorsunuz.

Trende iki durak var birincisi şelalelerin başlangıcı, diğeri ise sonundaki muhteşem şeytan gırtlağı. Önce ilk durakta inip, ormanın içinden coatilerle birlikte yürüyerek bazı şelalelerin yakınına kadar gidip ıslanarak kısa bir trekking yaptım. Arjantin tarafında belli trekking rotaları oluşturulmuş ve bu rotalara rahat yürünebilecek, hatta tekerlekli sandalyeyle girilebilecek platform yapmışlar. Bu platform ile Arjantin tarafında bazı şelalelere üstten, bazısına alttan oldukça yaklaşabiliyorsunuz.

Arjantin tarafında şelaleye oldukça yaklaşıyorsunuz. Bazen altından, bazen üstünden.

Günlerdir yağan yağmurdan dolayı nehir her ne kadar beklediğim renkte akmasa da, o kadar şiddetli akıyordu ki, beyaz köpükler çamur rengi akan nehri beyazlaştırıyordu. İlk durakta ek bir ücret karşılığında şelalelerin döküldüğü yerde botla tur atabiliyorsunuz. Sizi kuru bir noktadan alan bot oldukça şiddetli şekilde dökülen bir boğaza götürüp, yeterince ıslatıp, adrenalin patlaması yaşattıktan sonra geri getiriyor.

Tekne ile gök kuşağının altından geçip şelalenin güçlü bir bölümünde oldukça ıslanıp, geri dönüyorsunuz.

İlk durakta bulunan iki parkuru da gezdikten sonra tren ile son durağa geçtim. Bir önceki gün Brezilya tarafındaki nehre uzanan platformdan gördüğümüz şeytan boğazını bu sefer Arjantin tarafından neredeyse tam da üzerinden görme imkanı buldum. Arjantin’deki platform üst kısımdaki nehrin üzerine kurulmuş ve şeytan boğazı denilen, birden fazla nehrin döküldüğü bu muazzam noktanın bir kaç metre yakınına kadar geliyor. Yukarıdan bakınca sanki sizi de yutacakmışcasına ürkütücü bir nokta. Nehir o kadar debili akıyordu ki, değil boğazın dibini görmek, nehrin döküldükten sonraki bir kaç metre ilerisinde su damlacıkları adeta bir toz bulutu oluşturuyordu.

Garganta del diablo, şeytan boğazı - Iguazu Şelalesi, Arjantin
Garganta del diablo, şeytan boğazı – Iguazu Şelalesi, Arjantin

Tam burayı gezerken Türkçe konuşan birilerini görünce yanlarına gidip, selam verdim. Zeynep’in bizi zaten takip ettiğini de öğrenince ayrıca bir sevindik. Kısa süreli bir tatile çıkmışlar ve artık dönüşe geçiyorlardı. Bir hatıra fotoğrafı çektirip, ayak üstü biraz sohbet ettikten sonra ayrıldık. Bazen yolda aynı dili konuştuğun insanlarla tanışmak, bir an olsun özlemini gideriyor.

Sabah kapalı olan hava da açınca parktan çıkmak yerine trene binip, ilk durağa yeniden gittim. Beklediğim gök kuşağı manzarasını görünce iyi ki yeniden gelmişim dedim. Aynı parkuru gezip, yeni fotoğraflar çektikten sonra parktan ayrıldım.

Güneşli bir günde Iguazu Şelalesi'nde gök kuşağını görmeniz mümkün oluyor.
Güneşli bir günde Iguazu Şelalesi’nde gök kuşağını görmeniz mümkün oluyor.

Otostopla gelmek için oldukça beklemiştim ve araç durmayınca otobüsle gelmiştim ancak dönüşte çok da beklemeden bir araç durdu ve hostele döndüm. Akşam çok enteresan bir noktaya gittik. Arjantin, Paraguay ve Brezilyayı ayıran nehrin kenarından 3 ülkeyi tek bir noktadan görme şansımız oldu. Dünya üzerinde böyle başka bir nokta var mı bilmiyorum ama oldukça hoş bir durum. Tabi bundan iyisi sınırların olmaması olurdu sanırım.

T şeklindeki Nehrin karşı sağ tarafı Brezilya, sol tarafı Paraguay - Puerto Iguazu
T şeklindeki Nehrin karşı sağ tarafı Brezilya, sol tarafı Paraguay – Puerto Iguazu

İki ülkeden şelalelere bakışı kıyaslayacak olursam Arjantin tarafı oldukça düzenli bir trekking parkuruna sahip ve neredeyse tüm gün gezebiliyorsunuz. Şeytan boğazına o kadar yakın bakıyorsunuz ki doğanın gücüne bir kez daha hayran kalıyorsunuz. Ancak uzaktan panoramik manzarayı ise Brezilya tarafından görüyorsunuz. Her iki tarafa da gerek var mı derseniz aslında sadece Arjantin tarafını görmek belki de yeterli olur, ancak yarım gününüz ve ufak bir bütçeniz varsa Brezilya tarafındaki nehrin üzerinde sizi sırılsıklam yapan o platfoma da uğrayın.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.