Brezilya plajları – Ubatuba

Paylaş:

Sao Paulo’daki Tiete terminalinden Ubatuba’ya giden Litorânea firmasından kişi başı 75R’ye biletlerimizi aldık. 4 saatlik yolculuk için biraz pahalı ancak tek bir firma gittiği için başka yapacak bir şey yok. Ubatuba’da ayarladığımız couchsurfing ancak 3 gün sonra müsait olduğu için biz de önce hostelde kaldık. Ubatuba’nın hareketli bölgesi Itagua’da kişi başı geceliği 40 Real’e kahvaltı dahil konakladık. Hostel Itagua gayet güzeldi, kahvaltı ise muhteşemdi.

Ubatuba Sao Paulo eyaletine bağlı bir tatil bölgesi. Daha çok yazlıkların bulunduğu bu bölgede yüze yakın plaj var. İlk günümüzde bunlardan Itagua’ya en yakın olan Tenorio plajına gittik. Yürüyerek 15 dakikada gidiliyor. Paskalya nedeniyle plaj oldukça kalabalıktı. Brezilya’daki hırsızlık olaylarından korktuğumuzdan ilk gün yanımıza fotoğraf çekecek hiç bir şey almadık. O yüzden Tendorio plajının fotoğrafı maalesef yok. Ama plaj dalgalı. Tabi bu bize göre. Brezilyalılar buna çok az dalgalı, yüzmek için uygun diyorlar. Plajın bulunduğu koy çok güzeldi. Bir çok cafe/bar masa sandalye atmış. Eğer yiyip içerseniz yararlanabiliyorsunuz. Plajın sol tarafı göreceli olarak daha az dalgalı. Sağa doğru dalgalarda sörf yapan insanlar görmek mümkün. Brezilyalılar denizde yüzmüyorlar bel seviyesine kadar gidip dalgalarla oynayıp, muhabbet ediyorlar. Büyük bir çoğunluğu da sahilde oturup atıştırıp içiyorlar, top oynuyor, keyif yapıyorlar. Neredeyse şimdiye kadar hiç yüzen birisini görmedik. Tendorio plajı genelde ailelerin takıldığı, bayram ve hafta sonlarında oldukça kalabalık olan bir plaj. Tüm Brezilya plajları gibi burada da havlunuzu serip, plajdan ücretsiz faydalanabiliyorsunuz. Sörf yapmak isteyenler için kiralama yapan yerler de mevcut.

Ubatubanın merkezinde bulunan plaj kirli olduğu için yüzülmüyor ancak yürüyüş için çok ideal.

İkinci günümüz referanduma denk geldiğinden sonuçları izledik. Hava güzel olmasına rağmen denize gitmedik. Bir sonraki gün de fena bir yağmur bastırdı ve hostelden dışarı çıkamadık. Aynı gün hostelden çıkış yapıp daha önceden ayarladığımız Carol’un evine geçtik. Carol bir seramik sanatçısı evi aynı zamanda atölye olarak kullanıyor. Yaptığı ürünleri satarak geçimini sağlıyor. 2 gün boyunca Carol’un evinde oldukça rahat ettik. Seramik sanatının inceliklerinden bahsettik. Hatta tezgahın başına oturup denemeler yaptık.

Seramik sanatçısı Carol evinin küçük bir bölümünü atolye olarak kullanıyor.

İki günün ilkinde şehre yürüme mesafesinde olan Pereque Açu plajına gittik. Haftaiçi olması nedeniyle oldukça sakin olan plajın denizi Tendorio plajına göre daha az dalgalıydı. Oldukça büyük olan bu plaj haftasonları bayağı doluyor.

Pereque Açu Plajı - Ubatuba
Pereque Açu Plajı – Ubatuba

Ertesi gün Ubatuba’ya yakın bölgelerde yaşayan Guarani yerlilerinin yaptığı bir etkinliğe katıldık. Brezilya’da yaşayan en medenileşmiş yerliler olan Guaraniler yaptıkları hediyelik ve takıları satmak, kendi kültürlerini tanıtmak ve eğlenmek amacıyla bu tarz bir etkinlik düzenlemişler. Çocuklardan oluşan farklı koroların söyledikleri yerli şarkılarıyla ve onlara özgü yerel oyunlarla tanıştık.

Guarani yerlileri hala kendi kültürlerini devam ettirmeye çalışan bir Güney Amerika yerli kabilesi

Akşamında da Carol ile birlikte Türk yemeği yaptık. Ertesi gün Carol’un evinden ayrılarak bulduğumuz bir diğer host Henrique’nin evine geçtik. Her ikisini de couchsurfing uygulamasından bulmuştuk ancak öyle bir detay öğrendik ki bize bayağı bir sürpriz oldu. Henrique, Carol’un eski eşiymiş. Ubatuba’da konaklamamız için bizi kabul eden iki kişi aslında eskiden evliymiş.

Carol seramik tezgahının başında

Henrique de Carol gibi sanatçı. Ancak seramik değil, Henrique çizim ve dövme yapıyor. Evinin duvarları yaptığı illüstrasyonlarla dolu. Henrique’de toplam 5 gün kaldık. Ancak bunlardan sadece ilkinde Henrique bizimleydi. Sonrasında doğum gününü ailesiyle kutlamak için Sao Paulo’ya gitti. Evi tamamen bize bıraktı. Couchsurfing’de ilk defa başımıza böyle bir şey geldi. Aslında bizi tanımayan bir kişi evinin anahtarını bize veriyor. Basit hayatlar yaşadıkları için belki de güvenmek de bir o kadar kolay oluyordur. Ne Henrique’nin ne de Carol’un evinde televizyon yok. Hatta Carol’un evinde koltuk dahi yok. Sadece sandalyeler. Dolayısıyla güvenmek de kolay olabiliyordur belki. 5 gün boyunca eve kendi evimiz gibi baktık. Aslında böyle bir sorumluluk alınca siz de daha dikkatli oluyorsunuz her şeye karşı.

Ubatuba’da bir başka gün gittiğimiz plaj ise Domingos Dias. Merkezden otobüse binerek yaklaşık yarım saatte gidiyorsunuz bu plaja. Otobüs 3,80 R. Domingos Dias’a gitmek için önce Lazaro plajına gidip, ardından güneye doğru yürüyerek Domingos Dias’a geçmeniz gerekiyor. Büyük bir plaj olan Lazaro da gayet güzel. Bir kaç cafe/bar bulunuyor ve masa sandalyeleri mevcut. Domingos dias ise adeta ormanın içinde bi plaj. Her iki plajın da denizleri oldukça sakin. Domingos Dias açık ara Ubatuba’da gittiğimiz en güzel plaj. Hem denizi hem de doğası muhteşem. Plajın kenarında ormanın içindeki evleri görünce insan burada yaşar diyoruz. Önünüzde harika bir kumsal, yağmur ormanının kenarında bir eviniz olduğunu düşünsenize. Günümüzü bu plajda geçirdik. Oldukça da beğendik.

Domingos Dias Plajı - Ubatuba
Domingos Dias Plajı – Ubatuba

Bir sonki gün ise başka bir plaja gittik. Aslında plaja değil de şelaleye gittik diyelim. Ama şelaleye gitmek için önce plaja gidip, sahilden de ormanın derinliklerine yürümek gerekiyor. Şelalenin adı da plaj ile aynı, Promirim. Merkezden yine otobüse biniyorsunuz. Yarım saat kuzeyde olan bu plaj orta dalgalı. Otobüsden inip sahile doğru yürüdükten sonra sahilin güney kısmında bulunan cafelerin arasından ormana girerek şelaleye gideceksiniz. Ne bir levha, ne de bir işaret olmadığı için cafelere şelaleye gitmek istediğinizi söylediğinizde onlar yolu gösteriyorlar. Ormanın içinde yek bir yerde yanılma ihtimaliniz var. Ormandan yürüdükten sonra geniş bir boşluk alana geliyorsunuz ve orası otopark olarak kullanılıyor. Buradan düz devam edip yeniden ormana girdiğinizde yol ikiye ayrılacak. Soldaki yoldan devam ederek 7-8 dakikada şelaleye ulaşabilirsiniz. Şelale çok büyük değil. Ancak iki kademesinde havuzlar oluşmuş ve insanlar buralarda yüzüyorlar. Yukarıda bir kaya ise kaydırak olarak kullanılıyor ve şelaleyi bu kadar popüler yapan da işte burası. Denizden biraz soğuk olan suya girip kayadan kayarak şelalenin oluşturduğu havuzda yüzdük. Bir saat zaman geçirdikten sonra aynı yoldan sahile indik.

Promirim Şelalesi - Ubatuba
Promirim Şelalesi – Ubatuba

Daha önce dediğim gibi Brezilyalılar denizde pek yüzmüyorlar. Genelde bir yerde durup gelen dalgalarla eğleniyorlar. Biz de onlar gibi yapıp dalgalarda oynadık. Yer yer bir metreyi geçen dalgalar oldukça eğlenceli. Plaj yine klasik Brezilya plajı. Yağmur ormanları arasında güzel bir kumsal. Daha sonra geldiğimiz yere çıkarak geri merkeze döndük. Kısa videomuzu burdan izleyebilirsiniz:

Promirim’den hemen bir önceki plajın adı Felix. Herkes çok güzel bir plaj olduğunu söyledi. Bir sonraki gün oraya gitmeye karar vermiştik. Ancak geç uyanıp, hava da biraz bozuk olunca otobüs kullanmadan başka bir plaja gitmeye karar verdik ve yine Perrque Açu’ya gittik. Bu sefer biraz daha kuzeylerine doğru yürüdük. Hafasonu olduğundan plaj oldukça doluydu. Ayrıca plajdaki cafelerin bazılarında canlı müzik de vardı. Bunlardan birinin yakınına havlularımızı atıp, evde hazırladığımız caipirinhamızla denize karşı keyf yaptık. Caipirinha brezilyaya özgü cachaça (şeker kamışından elde edilen %40 alkollü içki) içkisiyle limon ve şeker konularak yapılan bir kokteyl. Cachaça Brezilya’da çok ucuz. Litresini 8R’ye alabiliyorsunuz.

Akşamında Carol bizi Brezilya’ya özgü bir müzik olan Forro konserine davet etti. Akordiyon, davul ve üçgen zil ile yapılan bu müzik biraz salsayı andırıyor. Herkesin dans ettiği pist tıklım tıklım dolu olmasına rağmen Caipirinha’nın da yardımıyla bilmediğimiz Forro dansı yapmayı az da olsa öğrendik.

Forro BRezilya'nın sevilen müziklerinden
Forro BRezilya’nın sevilen müziklerinden

Ubatuba isteyene sessiz ortamıyla, isteyene güzel geceleriyle, sörf sevene dalgalarıyla, yüzmeyi sevene sakin plajlarıyla geniş bir yelpaze sunuyor. Yaklaşık 10 gün kaldığımız Ubatuba’dan bir sonraki durağımız Paraty’e gitmek üzere ayrılıyoruz.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.