Punta Arenas – Şili

Paylaş:

Puerto Natales’den sabah erken saatte otostopa başlayıp şanslı bir şekilde denk geldiğimiz San Jose ve eşi bizi couchsurfing hostumuz Alejandro’nun evine kadar bıraktılar. Yolda verdiğimiz molada yine kahve ısmarladılar, ikramlarda bulundular. Şili’yi bu kadar sevmemizin ana nedeni otostopta karşılaştığımız insanların bize yaklaşımlarıydı sanırız.

Punto Arenas’a gittiğimizde yine Ayfer ve Onur ile birlikteydik. Aslında ilk buluşmamızda ayaküstü yaptığımız sohbetin devamı için Punto Arenas’ı bekliyorduk. İlk güm buluşup gece yarısına kadar onların kaldığı hostelde keyfli zaman geçirdik. Zaten Punto Arenas’a geliş sebebimiz biraz dinlenmekti. Onu da hep beraber yapınca dinlenme işimiz çok keyifli anlara dönüştü.

Ertesi gün ilk işimiz bir sağlık merkezinin yolunu tutmak oldu. İlk ikisini Türkiye’de vurdurduğumuz Hepatit B aşımızın son dozunu vurdurmamız gerekiyordu. Ancak Şili devlet hastaneleri sadece vatandaşına bedava yaptığı için bizi özele sevk ettiler. Bu arada bir kaç tane daha sağlık merkezi ve aşı merkezi gezdik. Gecikmemizin sorun olmayacağını söyledikleri için aşıyı Arjantin’de yaptırmaya karar verdik. Punto Arenas’ın merkezi bir çok Güney Amerika şehrinde olduğu gibi Plaza de Armas meydanının etrafındaki bir kaç caddeden oluşuyor. Bunlarda bir kaç tur atıp, Ayfer ve Onurla buluşup bir kafede bir şeyler içtik.

Punta Arenas - Şili
Punta Arenas – Şili

Aynı zamanda Patagonya’da neredeyse tüm couchsurfing hostlarımızda internet yoktu. Bu yüzden hem uzaklaryakın hesaplarımızı kontrol etmek, hem de kişisel işlerimiz için internet olan kafelerde bayağı zaman harcadık. Hele ki Ayfer ve Onur da gelip muhabbet tavan yapınca Punto Arenas’da yaklaşık 5 saat bir kafede oturmuşuz. Akşam yemeğini hep birlikte Mercado Municipal’de bulunan deniz ürünü restoranlarında yapalım dedik. Ancak saat akşam 8’e yaklaşmıştı, bu da balık pazarının kapanma saatiydi. Haliyle restoranların hepsi kapatmıştı. Açık bir balıkçıdan ceviche alıp, başka bir yerden de şarküteri ürünleri, fırın tavuk ve çok sevdiğimiz Carmenere şarabını da alıp hostelin yolunu tuttuk. Süper bir masa kurup keyfini çıkarttık. Uzun zamandır böyle güzel muhabbeti özlemişiz.

Punto Arenas’da yapılacak en güzel aktivite Penguenleri ziyaret etmek. Bölgede bunu yapabileceğimiz iki nokta bulmuştuk. Birincisi kara yoluyla gidilebilen Seno Otway, diğeri ise Macellan Boğazındaki Isla Magdalena adası. Ancak turizm information ile konuştuğumuzda Seno Otway’da iki yıldır penguen olmadığını öğrendik. Isla Magdalena’ya da sadece turla gidilebiliyor ve fiyatı 40.000 CLP. Biz de penguen görme hevesimizi başka bir zamana erteledik. Son günümüzde yine şehir merkezinde dolaşıp, internete girmek için kafelerde zaman geçirdik. Zaten Punto Arenas’da yapılabilecek pek başka bir şey de yok gibi. Yarım adanın alt taraflarında güzel trekking noktaları olduğunu söylediler ancak hem rüzgar, hem yağmur, hem de soğuk bizim için trekking yapamayacak kadar fazlaydı. Akşam hostumuza Türk yemekleri yapıp, evde zaman geçirdik. Ertesi gün de kıtanın son noktası, dünyanın sonundaki şehir Ushuaia’a gitmek üzere yola çıktık.