Arjantin’e Güneyden Giriş: Bariloche

Paylaş:

Osorno’da kaldığımız bir gecenin ardından öğlen otostopla Bariloche’ye doğru yola çıktık. Önce bir pikapla 40 km gittik. Daha sonra bir tırla sınıra kadar geldik. Kara sınırındaki yoğunluk bizi pek de şaşırtmadı. Yaklaşık 2 saatte Şili’den çıkış yaptık. Daha sonra da bir saatte Arjantin’e giriş yaptık. Şili sınırında bulduğumuz araçla Bariloche’ye kadar geldik.
Couchsurfingden bulduğumuz kişilerden telefona cevap alamayınca arabasında geldiğimiz çiftin kaldığı otelin lobisinde ricayla internet kullandık. Panoramico hotelin sahipleri Macar asıllılarmış. Türkiye’li olduğumuzu duyunca bizimle çok ilgilendi. Maalesef couchsurfingden ümidi kesince bize normal fiyatın yarısına bir oda verdi. Gecelik 400 ARS ödedik. Oteli annesi babası ve bir kardeşiyle işletiyorlarmış. O karmaşada adını almayı unutmuşum ama kardeşlerden büyük ve zayıf olanı. Türkiye ve etrafındaki coğrafya ile ilgili bilgisi şaşırtıcı düzeyde iyiydi. Gagavuz Türkleri’nden, Urumçi’ye kadar bir çok konuyu konuştuk. Gece dinlenip ertesi gün amacımız Bariloche’nin güzel hikinglerinden Frey’e gitmekti. Toplamda 8 saatlik bu trekkingi erken uyanamadığımız için yapamadık. Couchsurfing bulmayınca da bir gün geçirip akşamında El Bolson’a devam etmeye karar verdik.

bariloche arjantin
Bariloche ‘nin sevimli meydanı

Çantalarımızı otele bırakmak için aşağı indik ama bir önceki gün konuştuğumuz arkadaş yoktu onun yerine kardeşine söyledik o da anne ve babasına sordu ama ilginç bir şekilde yerlerinin olmadığını ve çantaları koyamayacağımızı söylediler. Bir önceki gece bizimle o kadar ilgilenen ve çok ucuz fiyata kalmamızı dağlayan arkadaşla aralarında uçurum vardı. Rica minnet vs de işe yaramayınca biraz şaşkın olarak sırtımızda çantalarla merkeze doğru yürüdük. Sağa sola sorduktan sonra club andino dağcılık merkezinin 50ARS karşılığında bu servisi verdiğini öğrenip çantalarımızı oraya bıraktık. Günübirlik yapabileceğimiz en iyi aktiviteyi sorduk, Cerro Companero tepesine çıkmak olduğu söylediler.

Merkezden 20 numaralı otobüsle gidecektik ama otobüslerde kullanılan SUBE kartımız yoktu. Önce onu bulup ondan aldık ve içine bir miktar para yüklettik. Sube şehir içi ulaşım için kullanılan bir kart. Güzelliği ise tüm şehirlerde aynı kartın kullanılması. Kart 35 ARS. İçine istediğiniz kadar para yükletiyorsunuz, daha donra da bindiğiniz otobüsün güzergahı ve ineceğiniz durağa göre şoför karttan para çekiyor. Cerro Companero’ya gitmek kişi başı 18,5 ARS.

bariloche arjantin
Yukardan manzara

Duraktan inince tepeye çıkmak için iki seçeneğiniz var. İlki 200 ARS karşılığında telesiyej ile çıkmak. İkincisi de ücretsiz olarak 1 km tırmanmak. Kışın burada kayak yapıldığı için telesiyej mevcut ve yazın da bu sistem tepeye çıkmak isteyenleri taşıyor. Biz yürüyüş yolunu tercih ettik. Ormanın içinden gayet güzel bir yoldan yukarı tırmandık. Tırmanış zor değil ve yaklaşık 40 dakika sürüyor. Yukarıda ise sizi muhteşem bir manzara bekliyor. Etrafı dağlarla çevrili vadide bir çok göl var. Biz manzarayı Kolombiya’da gittiğimiz Guatape’ye benzettik. Manzaranın tadını çıkartıp, aynı yoldan aşağı indik. Otobüsle merkeze dönüp, merkezdeki meydanı ziyaret ettik. Meydanın doğusundaki yol Bariloche’nin en işlek caddesi ve trafiğe kapalı. Bariloche’nin en meşhur şeyi ise çikolatası. Neden bu kadar meşhur olmuş, bilemiyoruz ama Bartolome Mitre caddesinde yaklaşık 10 tane belki daha da fazla çikolatacı bulunuyor. Bunlardan en meşhuru ise Rapa Nui. Akla gelmeyecek kadar çok çeşit var. Ayrıca buranın dondurmaları da çok meşhur. Fiyatlarının gezgin bütçesine göre pahalı olduğunu belirtmekte fayda var. Fakat mağazalara girdiğinizde size çeşitlerinden ikram ediyorlar. Biz de lezzetli çikolatalardan tadıp şehri gezmeye devam ettik.

Bunlar sadece ufak bir bölümü

Şehirdeki kısa turumuzu da bitirdikten sonra çantalarımızı alıp şehiriçi otobüslerle şehrin en güneyindeki anayola çıkıp otostopa başladık. Yaklaşık yarım saat sonra duran bir avukat ile birlikte El Bolson’a geldik.

Bariloche’ye belki daha uzun zaman ayrılabilir ancak Patagonya’daki yaz aylarını bir an önce yakalamak istediğimiz için biraz da aceleyle güneye hareket etmemiz gerekiyordu. Belki de dönüşte bir kez daha dururuz güzel Bariloche’de.