Rengarenk Otavalo Pazarı – Ekvador

Paylaş:

Otavalo Pazarı Güney Amerika’nın en büyük pazarı olarak bilinen Otavalo pazarı Cumartesi günleri şehir meydanında kuruluyor. Iluman’da biraz uzun kalmamızın bir sebebi de Cumartesi günü Otavalo’ya gidip pazarı görmekti. Cumartesi kahvaltıdan sonra 3 gündür birlikte olduğumuz Christian ve Tanja ile birlikte arabayla Otavalo’ya gidiyoruz. Otobüsle gidecek okursanız Iluman meydandan 30 cent karşılığında minibüsler kalkıyor Otavalo’ya. Pazara daha girerken renk cümbüşü gözümüzü alıyor. Kilimler, çantalar, hamaklar, kıyafetler, hepsi rengarenk. Pazarın bir ucundan girip diğerinden çıkıyor paralel tüm tezgahları turluyoruz. Aslında çantalarımızda yer olmadığından pek bir alışveriş yapacak durumumuz olmadığını biliyoruz ama işte her ürün beni al diye bağırıyor. Dayanamayıp renkli keten pantolonlardan alıyoruz. Çantamız da yer yoktu ya hani, o sorunu da bir çanta alarak çözüyoruz 🙂 Pazar gerçekten çok güzel. Özellikle üzerinde Ekvador yerlilerinin figürleri olan kilimler çok hoşumuza gidiyor. Üstelik fiyatları da çok pahalı değil. Gel gör ki daha bu çantalarla gitmemiz gereken bir çok ülke var. Ve maalesef kargo çok pahalı. Dolayısıyla biz de uzaktan bakarak fotoğraflarını çekerek kendimizi avuttuk.

Renkli halılar Otavalo pazarının en güzel ürünleri

Bir çok pazarda olduğu gibi burada da fiyatlar pazarlık payıyla söyleniyor. Bizim tecrübemiz. %30-50 arası bir indirim verebiliyorlar. Hatta 5$ dedikleri bir bilekliği 1$’a aldık. Renkli hamaklar 10$ civarındaydı, pantolonu 4$, çantayı 8$’a aldık. Kilimler ise 30$ civarlarındaydı. Alpaka tüyünden yapılmış şallar, atkılar, battaniyeler 4-10$ arasındaydı. Sanıyoruz boş valiz ve iyi bir bütçeyle gelsek her üründen alabilirdik.

El işi bir duvar halısı

Öğlen yemeğimizi pazarın kurulduğu meydanda bir binanın altındaki restoranda yedik. İçeriden canlı müzik sesi geldiği ve fiyatları da uygun olduğu için düşünmeden girdik. Ekvador’da öğle yemekleri genelde standart oluyor. Önden çorbanız geliyor, arkasına istediğiniz et türü, pilav, salata bir tabakta geliyor yanında da meyve suyu. Böyle bir yemek genelde 2,5-4 $ arası değişebiliyor.

Otavalo Pazarı

Akşam hostele döndüğümüzde güney ülkelerinden gelen arkadaşlarla konuştuk. Genelde her ülkede aynı tür ürünlerin satıldığını söylediler. Biz ürünleri alırken biraz da olsa el yapımıdır umuduyla almıştık. Ama tahmin ediyoruz ki bu ürünler de Avrupa’nın hediyelik eşyaları gibi Çin’den geliyor olabilir. Peru ve Bolivya’dan gelen arkadaşlar oralardaki pazarların buradan daha ucuz olduğunu da söylediler. Yine de bu marketi gezip o renk cümbüşüne katılmak bile bizim için yeterli oldu. Biz Otavalo pazarını çok sevdik. Aynı deneyimi Peru ve Bolivya’da da yaşamayı dört gözle bekliyoruz.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Rengarenk Otavalo Pazarı – Ekvador” için 2 yorum

• 28 Ocak 2017 tarihinde, saat 00:55
    Permalink

Yer problemini yeni bir canta alarak mi cozdunuz…. :))))…
    Koymus oldugunuz genel resimlerin yanisira yasamis oldugunuz zorluklarin,otostop yolculuklarinizin, en dar’a dustugunuz anlarinda vs. cok kisa videolarini yada resimlerini yayinlama imkaniniz olursa okuduklarimizin yaninda resimlerle veya kisa videolarda kendimizi ( yada kendimi diyeyim genel konusmayayim) daha bi olayin icinde hissederiz diye dusunuyorum..mesela hostelde guney ulkelerden gelen arkadaslarla konustuk diyorsun ; bi kucuk resim olsa yazi arasinda bomba olur… Yada benmi cok merak ediyorum herseyi bilemedim :))

Yanıtla
    • 28 Ocak 2017 tarihinde, saat 04:20
      Permalink

Haklısınız. Biz genelde o anların fotoğraflarını pek çekmiyoruz. Çektiğimiz fotoğraflar genelde gezdiğimiz bölgelerin görülmeye değer yerleri oluyor. Ama bu konuya dikkat edip, kendi fotoğraflarımızı da koyacağız yazılara.